بهشت زیر پای مادران است ...

5/5 - (14 امتیاز)

درمان بوی بد واژن در مشهد با دستگاه

بوی بد واژن تا حدودی طبیعی است و به طور کلی، این مورد برای تمامی زنان انتظار می‌رود.دکتر اذر اشکذری بهترین پزشک زنان برای درمان بوی بد واژن در مشهد با دستگاه پلاسما. رژیم غذایی، سلامت و بهداشت فردی و دیگر عوامل می توانند بر بوی طبیعی واژن تاثیر بگذارند.بوی بد واژن به طور عمده ناشی از عفونت های دستگاه تناسلی خانم هاست به همین دلیل برای رفع بوی بد واژن خانمها بایستی در مرحله ی اولیه به سراغ درمان عفونت دستگاه تناسلی رفت.

دلیل بوی بد واژن

  • عفونت های باکتریال یا عفونت های قارچی
  • عدم رعایت بهداشت ناحیه تناسلی به خصوص به هنگام قاعدگی و بعد از نزدیکی
  • کوتاه نکردن موهای زائد ناحیه تناسلی
  • تعریق ناحیه به خصوص در فصل تابستان
  • استفاده از لباس های زیر چسبان تنگ و پلاستیکی که موجب افزایش تعریق و ایجاد بوی بد می شود.
  • گشادی واژن در افرادی که زایمان های مکرر داشته اند.
  • لابیاهای بلند که موجب جمع شدن ترشحات و قطراتی از ادرار می شود و بوی بد و نامطبوع ایجاد می کند.
  • استفاده از مواد غذاهای سرخ کرده و آماده به طور مکرر
  • علل نادر فیستول رکتوواژینال
  • سیکل قاعدگی
  • رژیم غذایی

روش های درمان بوی بد واژن

با رعایت نکات زیر افرادی که دارای این مشکل  هستند می توانند سرعت درمان را بسیار بالا ببرند.

  • شست و شوی ناحیه­‌ تناسلی با آب و ژل­‌های آنتی‌­باکتریال
  • حذف مو­های زائد ناحیه‌ تناسلی راهی بسیار آسان و البته موثر در کاهش بوی بد واژن است. زیرا این موهای زائد خود می­‌توانند محل مناسبی برای رشد باکتری­‌ها و انواع عفونت­‌ها باشند.
  • بلافاصله بعد از برقراری رابطه جنسی، ناحیه تناسلی را به خوبی شست و شو دهید و حتی به طور کامل استحمام کنید و از باقی ماندن ترشحات جنسی خود یا شریک جنسی­تان در محل جدا خودداری نمایید.
  •  اگر بعد از رابطه­‌ی جنسی فرد ادرار کند، به دلیل خارج شدن بخشی از ترشحات و مواد زائد تا حد زیادی از بوی بد واژن کاسته می­شود.
  • از مواد غذایی معطر استفاده نکنید. زیرا این مواد موجب از بین رفتن باکتری­‌های مفید موجود در دستگاه ادراری تناسلی فرد می­شوند و بوی بد واژن را تشدید می­‌کنند.
  • آب زیادی بنوشید. این کار باعث می­شود که مواد زائد و عفونت‌­ها با سرعت بیشتری از طریق ادرار دفع شوند و مشکل فرد برطرف شود.
  •  از لباس­‌های زیر تنگ برای طولانی مدت استفاده نکنید بلکه از لباس­‌های زیر نخی و گشاد استفاده کرده و آن­ها را حداقل روزی دوبار تعویض کنید و از باقی ماندن ترشحات واژن در محل شدیدا خودداری کنید
  • در صورتی که ترشحات شما بسیار زیاد است، به گونه‌­ای که لباس زیرتان دائما خیس و کثیف است می‌­توانید از پد­های روزانه استفاده کنید و آن­ها را نیز هرچند ساعت یک بار تعویض کنید.

درمان بوی بد واژن با طب سنتی

درمان بوی بد واژن به کمک جوش‌شیرین

داخل وان حمام، مقدار نصف لیوان جوش‌شیرین بریزید. سپس به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل وان حمام قرارگرفته و محل واژن خود را با آن شستشو دهید. درنهایت پس‌ازاین مدت ناحیه‌ی واژن خود را کاملاً خشک نمایید.

درمان بوی بد واژن با الورا

استفاده از آلوئه ورا و ژل آن نیز در درمان عفونت و رفع خارش موثر است. بدین منظور از یک ساقه آلوئه ورا استفاده کنید، پوست سبز آنرا جدا کرده و در واژن قرار دهید. همچنین می توانید مقداری از آنرا رنده کرده و با شهد به دست آمده ناحیه تناسلی را ماساژ دهید. بهتر است قبل از خواب اینکار را انجام دهید که تا صبح اثر کند.

درمان بوی بد واژن به کمک سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد باکتری و ضدعفونی‌کننده است و می‌تواند شمارا از شر بوی بد واژن خلاص کند.

مقدار یک لیوان آب را با دو قاشق غذاخوری سرکه سیب ترکیب کنید. سپس واژن خود را با آن شستشو دهید. برای اثرگذاری بهتر است که این کار را بعد از هر بار حمام کردن انجام دهید.

انواع بوی بد واژن

بوی بد ماهی

اگر بعضی از انواع باکتری در ناحیه واژن بیش از حد  رشد داشته باشند، امکان بروز عفونت پیش می‌آید. این مشکل با افزایش PH  در واژن و رشد غیرعادی بعضی باکتری‌ها رخ می‌دهد و چندان خطرناک نیست و با علائمی مانند خارش و سوزش همراه است
واژینوز باکتریال یکی از شایع‌ترین عوامل ایجاد بو و عفونت در زنان ۱۵ تا ۴۴ ساله است.

بوی شیرینی

اگر بویی با رگه‌هایی شیرین در ناحیه واژن احساس کردید، احتمالا به علت رژیم غذایی‌تان باشد. مواد غذایی مانند سیر در بوی ترشحات واژن، تغییراتی  را به وجود می‌آورند. مصرف بیش از حد غذاهای شیرین باعث تولید قارچ و بوی بد واژن می‌شود.
مواد غذایی با بوهای تند مانند پیاز و قهوه هم می‌توانند باعث تغییر بوی عرق و ترشحات بدن شوند.

بوی وایتکس

در صورتی که بویی شبیه وایتکس یا ماده شیمیایی آمونیاک را در واژن خود حس کردید احتمالا به علت بوی ادرار در ناحیه واژن می باشد.مخصوصاً اکر بدنتان نیز کم آب و دی هیدراته باشد

بوی کپک

در صورتی که بویی شبیه به بوی کپک در واژن خود احساس کردید امکان دارد، لباستان باعث به دام افتادن قطرات عرق، سلول‌های مرده پوستی، ترشحات، مایع منی جامانده از آمیزش و…شده باشد.
لباس‌های تنگ هم عامل مهمی در ایجاد بوی بد واژن هستند. از لباس ها زیر نخی و همچنین لباس ‌هایی با منافذی برای گردش هوا استفاده کنید.

بوی گندیدگی

علت بوی گندیدگی، رشد بیش از حد باکتری‌ها در یک محیط محدود و بسته است.

دکتر اذر اشکذری بهترین متخصص زنان برای درمان بوی بد واژن در مشهد

بهترین-متخصص-زنان-مشهد-

ادرس مطب مشهد  احمداباد  پاستور 1  پلاک  30

نلفن تماس  38404055-051

برای دیدن فیلم های عمل زایمان و لابیاپلاستی به صفحه اینستاگرام دکتر اذر اشکذری یا کانال اپارات مراجعه کنید.

5/5 - (14 امتیاز)


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *