بهشت زیر پای مادران است ...

5/5 - (4 امتیاز)

درمان خشکی واژن در مشهد

خشکی واژن می تواند هر زنی را تحت تاثیر قرار دهد.دکتر اذر اشکذری بهترین جراح و متخصص درمان خشکی واژن در مشهد. بعد از بارداری و یائسگی بسیار شایع تر است و بیش از نیمی از زنان یائسه در سنین بین 51 تا 60 سال به این مشکل دچار هستند.رطوبت ناحیه تناسلی تاثیر بسیار زیادی بر روابط جنسی فرد خواهد گذاشت و فقدان آن می تواند سبب درد و احساس ناراحتی او گردد، اما امروزه با پیشرفت های بسیار در حیطه پزشکی جایی هیچ گونه نگرانی نیست زیرا این بیماری قابل درمان است.

دلایل وعلت خشکی واژن

  1. زایمان و شیردهی
  2. درمان سرطان با شیمی درمانی و رادیوتراپی
  3. برداشتن تخمدان ها
  4. مصرف داروهای ضد استروژن
  5. استفاده از دوش واژینال

علل متفاوتی می تواند موجب بروز این بیماری شود، اما علت اصلی آن کاهش سطح هورمون استروژن می باشد و از دلایل کاهش سطح هورمون افزایش سن و یائسگی می باشد، اما از دیگر علل های این بیماری عبارت است از: مصرف دخانیات، بیماری های سیستمی، اضطراب، انجام فعالیت های سنگین بدنی، جراحی و در آوردن تخمدان و … می باشد .

علائم و نشانه های خشکی واژن

کاهش میل جنسی
خارش و سوزش واژن
التهاب واژن
عفونت زنان
ایجاد ترشحات غیر طبیعی واژن
درد و خونریزی حین رابطه جنسی
تکرار ادرار

درمان خشکی واژن

با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های تشخیصی بسیاری برای درمان خشکی واژن در مشهد وجود دارد که نوع درمان با توجه به علت زمینه ای بیماری و صلاحدید متخصص زنان متفاوت می باشد.

ژل های لوبریکات و مرطوب کننده واژن

اولین روش درمان که می تواند با مرطوب شدن ناحیه واژن کمک نمایید و از درد حین تماس جنسی بکاهد استفاده از ژل های لوبریکات می باشد. همچنین مرطوب کننده های مخصوص واژن وجود دارد که با تداوم استفاده از آن طی هفته می توان از اثرات مرطوب کنندگی آن بهره برد.

استروژن واژینال

از موثرترین روش های درمانی استروژن واژینال می باشد. این روش درمانی به کاهش هورمون استروژن در زمانی که بدن قادر به تولید آن نیست کمک خواهد کرد. استروژن تا حدودی جذب جریان خون می شود که این میزان بسیار اندک بوده ولی می بایست تحت نظر پزشک مورد استفاده قرار گیرد. از سه طریق می توان استروژن واژینال را دریافت نمود که عبارت است از:

حلقه استرینگ

حلقه استرینگ بسیار منعطف و نرم است که در داخل واژن قرار داده می شود و استفاده از آن به جریان مداوم استروژن کمک خواهد نمود.

قرص واژیفم

قرص واژیفم برای مدتی به صورت دوبار در هفته با کمک اپلیکاتور داخل واژن قرار داده می شود تا در نهایت نیازی به استفاده از این روش درمانی نباشد.

درمان خانگی خشکی واژن

روان کننده ها

می توان قبل از انجام رابطه جنسی از روان کننده ها در ناحیه اطراف لب ها و واژن استفاده کرد. این روان کننده ها بسیار مناسب هستند اما باید بدانید چه نوع روان کننده ای مناسب شما است.

مرطوب کننده های واژن

مرطوب کننده ها باید دو تا سه بار در هفته استفاده شوند و تا دو روز هم دوام خواهند داشت. بنابراین نیازی به استفاده مستقیم قبل از مقاربت نیست.

کرم های ضد سوزش

از کرم ها برای درمان سوزش پوست و کاهش سوزش می توانید استفاده کنید.

درمان خشکی واژن با عسل

درمان خشکی واژن با عسل یکی از راه های درمان این بیماری است. عسل می تواند به شما کمک کند تا به درمان خانگی این بیماری بپردازید. یک قاشق چای خوری عسل را درون یک کاسه آب بریزید و هر روز واژن خود را با این ترکیب شستشو دهید و در نهایت با آب ولرم شستشو دهید.

  • غذاهای حاوی فیتواستروژن نیز می تواند به شما در درمان این بیماری کمک کند. با مصرف این نوع مواد در وعده های غذایی کمک می شود که هورمون استروژن در بدن تولید شود. در برخی از مواد غذایی می تواند این هورمون را یافت مانند: سویا، پنیر و لوبیا، آجیل و … این مواد در جوانسازی واژن کمک شایانی می کند.

بهترین دکتر و متخصص زنان برای درمان خشکی واژن در مشهد

بهترین دکتر و متخصص زنان برای درمان خشکی واژن در مشهد

ادرس مطب مشهد  احمداباد  پاستور 1  پلاک  30

نلفن تماس  38404055-051

برای دیدن فیلم های عمل زایمان و لابیاپلاستی به صفحه اینستاگرام دکتر اذر اشکذری یا کانال اپارات مراجعه کنید.

5/5 - (4 امتیاز)


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *